وبلاگ زبان انگلیسی ( دوره اول متوسطه)
وبلاگی برای ارتباط با همکاران عزیز و محترم زبان انگلیسی 
قالب وبلاگ

برای دانلود کتاب کار روی یکی از لینک های زیر کلیک نمایید.

 

کتاب کار ( لینک اول)

 کتاب کار ( لینک دوم)

برای دانلود کتاب اصلی روی لینک زیر کلیک نمایید.

کتاب اصلی

[ ۱۳٩٢/٥/۳۱ ] [ ۱۱:٠۸ ‎ب.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]

باسمه تعالی
خدایا زبان سکوت را به ما بیاموز


با عرض سلام و ادب
از همکاران محترم خواهشمندم مطالب خود را برای استفاده سایر همکاران به گروه آموزشی استان ارسال نمایند .مشارکت همکاران می تواند در قالب این مطالب باشد: روش تدریس پیشنهادی ، طرح درس ، نمونه سوالات امتحانی ،نکات مفید در یاددهی و یادگیری ، کلمات مترادف و متضاد در کتب راهنمایی، نکات مهم در ارتباط با نحوه اداره کلاس ،حجم دروس و زمان آن ، معرفی کتب ، مجلات و مقالات مناسب ، معرفی سایتها و وبلاگهای مرتبط ، نظر همکاران درباره این سایت ، نظرات درمورد پیک نوروزی ، راهبردهای تدریس اثر بخش ، اسلوب های یادگیری ، معرفی مکان های مناسب به واحد های آموزشی ، ارائه ابتکارات ، انجام تحقیق در مورد مشکلات آموزشی ،یا در مورد اینکه"آیا آموزش بر مبنای 90دقیقه صحت علمی دارد ؟ "، مطالب کوتاه و مفید وجالب ، سرگرمی ،بازی آموزشی ، لطیفه، معما ، ضرب المثل ، اصطلاحات، شعر ،کلمات قصار ، نظرات دانش آموزان درباره درس زبان، اخبار مربوط به آموزش زبان , جدول کلمات و پیامک و .... منتظر دریافت نظرات شما عزیزان هستیم .

 

ضمنا اگر وبلاگ شما عزیزان در مورد آموزش زبان بود و مایل به تبادل لینک بودید بفرمایید.


با تشکر فراوان و آرزوی سلامتی و موفقیت.

 

[ ۱۳٩٢/٥/۳۱ ] [ ٢:٢٠ ‎ب.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: کتاب‌های کمک‌آموزشی زبان پایه اول متوسطه که اخیرا توسط برخی موسسات انتشاراتی تبلیغ می‌شود، مورد تایید سازمان پژوهش نیست و در روند آموزش دانش‌آموزان، اختلال ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانا (دانا خبر)، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین ‌بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش درباره تبلیغات برخی ناشران کتب کمک آموزشی اظهار داشت: کتاب جدیدالتالیف زبان انگلیسی پایه اول مقطع متوسطه اول با رویکرد بسته آموزشی و در چارچوب رویکرد ارتباطی تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه بسته آموزشی شامل کتاب دانش‌آموز، کتاب کار، فلش کارت و لوح فشرده آموزشی است، ادامه داد: براساس برنامه درسی ملی، رویکرد حاکم بر تولید محتوای کتاب جدیدالتالیف زبان انگلیسی، رویکرد ارتباطی فعال و خودباورانه است که به هیچ کتاب یا لوح فشرده آموزشی مکمل و کمک‌آموزشی نیاز ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان خاطرنشان کرد: ممکن است برخی کتاب‌های کمک آموزشی که با شتاب و بدون مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق و کافی تولید می‌شوند، هدف‌گذاری‌های کتاب و رویکرد مورد نظر آن را منحرف کرده، باعث ایجاد مشکلاتی در روند آموزشی دانش‌آموزان شوند.

وی تاکید کرد: کتاب‌های کمک‌آموزشی زبان پایه اول متوسطه که اخیرا توسط برخی مؤسسات انتشاراتی، تولید و تبلیغ می‌شود، مورد تایید سازمان پژوهش نیست و در روند آموزش دانش‌آموزان اختلال ایجاد می‌کند.

نقل از سایت خبرگزاری دانا

[ ۱۳٩٢/٥/۱٥ ] [ ۱:۳٢ ‎ب.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]
در این قسمت بیش از صد روش یادگیری سریع زبان انگلیسی برای شما آماده شده است
 

به یاد داشته باشید میان بر در یادگیری انگلیسی وجود ندارد. به هر حال باید لغات را یاد گرفت ، گرامر را تمرین کرد و بتوان صحیح صحبت کرد. این روش ها فقط انجام آن مراحل یادگیری را آسان‌تر خواهد کرد. چشمک

برای دیدن این روش ها روی لینک زیر کلیک نمایید.

101 روش یادگیری زبان انگلیسی

[ ۱۳٩٢/٥/۱٥ ] [ ۱:۱٦ ‎ب.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]

امروزه اهمیت یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبانی که یکی از زبانهای زنده و رایج در جهان بوده که بالغ بر چهارصد میلیون گویشور از آن به عنوان زبان مادری و در حدود هفتصد میلیون نفر به عنوان زبان دوم استفاده می کنند از یک طرف و تعدد مطالب علمی و ادبی که به این زبان نوشته شده است از طرف دیگر، بر کسی پوشیده نیست. از دیدگاهی دیگر وارد شدن رشته های جدید علمی به دانشگاه ها و دیگر مراکز آموزش عالی ، مانند الکترونیک ، برق ، و کامپیوتر که اکثریت واژگان موجود در آنها از زبان انگلیسی گرفته شده و در حال حاضر معادل رایجی برای آنها در زبان فارسی موجود نمی باشد و نیز ضرورت دسترسی به منابع علمی و آموزشی معتبر در این رشته ها ، اهمیت یادگیری این زبان را جند برابر کرده است.

با توجه به این خلاصه ، متاسفانه با وجود تدریس این زبان از سال اول راهنمایی در مدارس کشورمان متاسفانه میزان تسلط دانش آموزان به این زبان در سطح بسیار پایینی قرار دارد که این امر معلول عللی است که به صورت خلاصه در این مطالعه که حاصل تجربیات این جانب می باشد به آنها پرداخته شده و راه حل هایی نیز برای بهبود و ارتقا کیفیت آموزش این زبان در مدارس راهنمایی پیشنهاد گردیده است.

موانع یادگیری زبان انگلیسی در دوره راهنمایی

به طور کلی این عوامل را می توان به گروه های زیر طبقه بندی نمود:

1- عوامل محیطی

2- عوامل سازمانی یا وزارت آموزش و پرورش

3- عوامل مربوط به تفاوت های فردی


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٢/٥/۱٥ ] [ ۱:٠۸ ‎ب.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]

هنگام تدریس و کلاسداری اشتباهاتی مرتکب می شویم و شاید هم توجهی به آن ها نکنیم. این بی توجهی مشکلاتی بوجود خواهد آورد که کلاس ما را تحت تاثیر قرار خواهد. برای آگاهی از برخی از این اشتباهات-که بدترین آن ها است- مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

PDF version

http://www.celt.iastate.edu/teaching/ten_worst.html

[ ۱۳٩٢/٥/۱٥ ] [ ٢:٠٠ ‎ق.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]

Here is some useful resourses about CLT, that will make you more familier with this popular method of language teaching

By using Communicative Language Teaching in the classroom, the students will feel more involved in the learning process. more

Communicative language teaching makes use of real-life situations that necessitate communication. The teacher sets up a situation that students are likely to encounter in real life. More

The term "Communicative Language Teaching" (CLT) means different things to different teachers. To some teachers, it simply means a greater emphasis on the use of the target language in the classroom, and in particular, a greater emphasis on orality. To other teachers, More ( An excellent Website )

THE USE OF COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING (CLT): TURKISH EFL TEACHERS’ PERCEIVED DIFFICULTIES IN IMPLEMENTING CLT IN TURKEY More

Students are expected to interact with other people, either in the flesh, through pair  and group work, or in  their writings.More

 

[ ۱۳٩٢/٥/۱٥ ] [ ۱:٢٠ ‎ق.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]

با کلیک روی کلمات زیر می توانید از بازی های مختلف این سایت برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده نمایید.

Games to Learn ENglish

[ ۱۳٩٢/٥/۱۳ ] [ ٤:۱٤ ‎ب.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]

در این بخش دو آهنگ زیبای انگلیسی که به یاد گیری زبان کمک می نمایند در اختیار خوانندگان عزیز قرار دارد.همکاران عزیز می توانند از آن ها به عنوان زنگ تفریح و برای آموزش غیر مستقیم مفاهیم در کلاس درس استفاده نمایند. این آهنگ ها به کلاس زبان انگلیسی و دانش آموزان نشاط و انرژی می بخشد و درس  را از حالت تکرار و یکنواختی خارج می کند.

پیشنهاد می شود که در کلاس درس ابتدا آهنگ ها چند بار پخش شوند، سپس از دانش آموزان خواسته شود که با موسیقی آن ابتدا نجوا و بعد از آن با صدای بلند همخوانی نمایند. در پایان هم متن آهنگ ها را در اختیار آن ها قرار داده شود تا بتوانند خود را تصحیح نمایند و از روی متن و به طور صحیح شعرها را حفظ کنند و جلسه بعد در کلاس از حفظ بخوانند.
متن آهنگ ها به صورت آماده با فرمت «پی دی اف» می باشد که می توانید آن ها را پرینت نموده و پس از برش در اختیار دانش آموزان قرار دهید و یا از آن ها آزمون به عمل بیاورید.

آهنگ شماره 1 که بیشتر برای پایه اول مناسب است با نام GOOD MORNING می باشد. (تصویر فوق)

آهنگ شماره 2 بیشتر برای پایه سوم مناسب است. این آهنگ را می توانید بعد از درس صفات بکا ببرید. در این آهنگ برخی ا از صفات به صورت متضاد، نسبت های خانوادگی و حروف صدادار تکرار می شود.

فایل ها هر کدام کمتر از یک مگ می باشند و لینک آن ها مستقیم می باشد که به راحتی می توانید آن ها را دریافت نمایید.

 

دریافت آهنگ شماره یک...........................دریافت متن آهنگ شماره یک

دریافت آهنگ شماره دو.............................دریافت متن اهنگ شماره دو

 

 

متن بالا از وبلاگ گروه آموزشی زبان انگلیسی راهنمایی جم کپی شده است.

[ ۱۳٩٢/٥/۱۳ ] [ ۳:٥٧ ‎ب.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]

نرم افزار مترجم پارس

 

با سلام خدمت همه عزیزان.با توجه به درخواست شما نرم افزار مترجم پارس را جهت دانلود، برای شما فزاهم اورده ایم.برای دانلود روی تصویر بالا کلیک نمایید.

نرم افزار مترجم پارس:

  1. یک سیستم ترجمه ماشینی است که متن انگلیسی را به جمله های فارسی ترجمه می نماید.
  2. اولین نگارش تجاری مترجم در شهریور ماه 1376 به عموم عرضه گردید و آخرین نگارش ارتقاء یافته مترجم پارس در خرداد ماه 1383 ارائه شده است .
  3. در سیستم ورودی مترجم پارس، تایپ متن انگلیسی یا انتخاب محتویات از یک فایل استفاده می گردد.
  4. در حال حاضر، موتور مترجم پارس قادر به شناسایی و تجزیه بیش از یک میلیون و پانصدهزار واژه عمومی و اصطلاحات تخصصی متداول در 38 رشته علمی است.
[ ۱۳٩٢/٥/۱۳ ] [ ۳:٤٥ ‎ب.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]
[ ۱۳٩٢/٥/۱٢ ] [ ۳:٤٢ ‎ق.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]

برای دانلود فایل کامل کتاب جدید زبان انگلیسی سال اول ، بر روی یکی از لینک های زیر کلیک نمایید:

 
برای دانلود کتاب کار روی لینک زیر کلیک نمایید.

http://public.fileup.ir/d/2139610/000-092-C110-1.pdf

 

بری دانلود کتاب ورق زن سال هفتم روی لینک زیر کلیک نمایید.

      کتاب ورق زن زبان انگلیسی سال هفتم

 

[ ۱۳٩٢/٥/۱٢ ] [ ۳:۱٠ ‎ق.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]

طرح درس، عبارت است از تقسیم محتوای یک ماده ی درسی در یک دوره معین به مراحل و گامهای مناسب و مشخص براساس هدف و نتایج آموزش. برای تهیه و تنظیم طرح درس معلم باید در ابتدای هر سال تحصیلی براساس اصول معین بین هدفهای آموزشی و برنامه هفتگی، ترتیبی اتخاذ کند که مجموعه فعالیت های آموزشی به موقع، بدون وقفه در طول یک ترم یا سال تحصیلی اجرا شود. برای تحقق چنین مقاصدی طراحی و تنظیم یک جدول زمانی می تواند بسیار مفید و مؤثر باشد؛ زیرا هنگامی می توان منظم و مؤثر، در فرآیند آموزش به جلو گام برداشت که برنامه ها و فعالیت های آموزشی به تناسب زمان مورد نظر، ساختاری منظم داشته باشند. اگر معلمی طول دوره ی آموزشی را با توجه به مجموعه ی شرایط، به جلسات مفید آموزشی تقسیم نکند و فعالیت های آموزشی هر جلسه را براساس اهداف تنظیم ننماید، هرگز نمی تواند انتظار کارآیی مؤثر از تدریس خود و حداکثر یادگیری از دانش آموزان خود داشته باشد. معلم باید کلیه فعالیت های طول دوره را به صورت یک جدول زمان بندی شده با درج عنوان اصلی و هدف کلی هر جلسه به انضمام تاریخ ارزشیابی تشخیصی، تکوینی و پایانی تهیه و به دانش آموزان قبل از شروع و آغاز فعالیت ارائه نماید. آشنایی دانش آموزان از مجموعه فعالیت های طول سال به تفکیک جلسات و همفکری آنان با معلم می تواند اثربخشی تدریس معلم و انگیزه ی یادگیری دانش آموزان را دو چندان کند. برای تنظیم چنین جدولی می توان مراحل زیر را به ترتیب طی کرد:

 

گام اول :

تقویم طرح را باید برای یک ترم یا یک سال تحصیلی با محاسبه ی تعداد هفته ها، روزها و ساعتهایی که در طول سال تحصیلی برای تدریس درس مورد نظر پیش بینی شده است محاسبه و تنظیم کرد.

 

گام دوم :

پس از مشخص شدن زمان خالص تدریس، محتوای درس یا عناوین مورد تدریس را نه برحسب کمیّت، بلکه برحسب اهمیت و کیفیت مطالب و تحقق هدفهای آموزشی بر کل ساعات و جلسات تقسیم کرد. برای انجام چنین کاری، لازم است ابتدا محتوای درس یا عناوین مورد تدریس و سایر فعالیت های آموزشی با احتساب فرصت لازم برای تمرین محاسبه شود و سپس محتوای فصلها و مباحث و سایر فعالیت های در نظر گرفته شده در طول سال، به واحدهای کوچکتر درسی یا محتوای متناسب با تک تک جلسات تقسیم گردد.

 

گام سوم :

هدف کلی هر جلسه باید با توجه به عنوان درس، دقیقاً مشخص شود. نوشتن هدفهای رفتاری در این جدول، ضرورتی ندارد. در نوشتن هدفهای هر جلسه علاوه بر عنوان درس، معلم باید با توجه به قابلیتها و فعالیت های مورد نظر و محتوای درس، هدف کلی هر جلسه را با زبانی روشن و قابل فهم برای دانش آموزان بنویسد.

 

گام چهارم :

پس از تعیین هدف کلی هر جلسه، لازم است معلم فعالیت های تکمیلی دانش آموزان  را که برای تقویت یادگیری آنها لازم است و فرصت کافی برای انجام آنها در کلاس درس وجود ندارد پیش بینی نماید. پیش بینی این نوع فعالیتها و حتی امکانات و وسایل لازم برای انجام چنین تکالیفی باید دقیقاً مشخص شده باشد؛ مثلاً دقیقاً معین شود چه بخشی از چه کتابی مطالعه و یا تمرینهای چه بخشی از کتاب درسی حل شود یا چه گزارشی با توجه به چه امکاناتی باید تهیه و نوشته شود. فعالیت های تکمیلی باید مکمّل فعالیت های کلاس و تقویت کننده ی کیفیت یادگیری دانش آموزان شود. از ارائه فعالیت های تکمیلی خسته کننده، بی ربط با موضوع و نامتناسب با زمان، جداً خودداری شود.

 

ضمناً در طرح درس ترمی یا سالانه (جدول زمان بندی شده ی تدریس)، جلساتی را نیز می توان به تناسب موقعیت و زمان تدریس به شناخت دانش آموزان، اجرای ارزشیابی تشخیصی و تکوینی و پایانی و مرور درسهای گذشته که پیش نیاز درس جدید می باشند و ترمیم کمبودهای مشخص شده در ارزشیابی تشخیصی اختصاص داد. الگوی شماره یک طرح درس سالانه یا جدول زمان بندی شده ی تدریس یک دوره آموزشی را نشان می دهد.

 

نام درس :

پایه :

سال تحصیلی

هدف نهایی دوره

ماه

هفته

تاریخ

فصل

موضوع درس

هدف کلی درس

فعالیت تکمیلی

مهر

اول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سوم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چهارم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پنجم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 الگوی شماره 1: نمونه ای از طرح درس ترمی یا سالانه

 این مطالب از سایت آموزش سیما کپی شده است.

[ ۱۳٩٢/٥/۱٢ ] [ ٢:٥٢ ‎ق.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]
[ ۱۳٩٢/٥/۱۱ ] [ ۱۱:٥٤ ‎ب.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

هدف از نوشتن این وبلاگ ارتباط و تبادل نظر با همه یِ دبیران زبان برای بهبود و پیشرفت آموزش زبان انگلیسی است..امیدواریم با استفاده از نظریات و انتقادات گرانبهای شما در بهبود کیفیت این وبلاگ بکوشیم. چشم انتظار پیشنهادات و انتقادات گرانبهای شما عزیزان هستیم.
موضوعات وب
صفحات اختصاصی
RSS Feed

كد موس : تك كد