وبلاگ زبان انگلیسی ( دوره اول متوسطه)
وبلاگی برای ارتباط با همکاران عزیز و محترم زبان انگلیسی 
قالب وبلاگ

کارگاه آنلاین شماره 3

موضوع کارگاه : تولید واستفاده از worksheet( کاربرگ)

1. درباره ی کاربرگ

ابزاری است جهت بهبود مهارت های چهارگانه دانش آموزان و به هیچ وجه به عنوان امتحان برای سنجش سطح مهارت استفاده نمی شود. از این ابزار برای گرفتن فیدبک از دانش آموزان استفاده می شود تا ما نقاط ضعف احتمالی را شناسایی و رفع کنیم.

کاربرگ ها برای هر چهار مهارت گوش دادن - صحبت کردن - خواندن و نوشتن استفاده می شوند. ولی چون بحث نوشتن در کتاب جدید کمتر تاکید شده ما کاربرگ ها را بیشتر در جهت تقویت نوشتن استفاده می کنیم.

2.کاربرد کاربرگ

مهمترین کاربرد کاربرگ درگیر کردن دانش آموزان با مهارت های زبان و مهارت های فرعی آموزش زبان میباشد.هدف اصلی از طراحی کاربرگ باید ابتدا مشخص شود .

کمک به تمرکز دانش آموزان روی وجهه های یادگیری از دیگر کاربرد های کاربرگ است ( دانش آموزان فرمول سازی نکنند )

دیگر کابرد آن پر کردن فضای بین مشاهده و عمل دانش آموزان است و انگیزه به دانش اموزان جهت یادگیری می دهد .

جمع کردن حواس دانش آموزان به کلاس ( passive learning to active learning )از کابرد دیگر آن است.

همینطور کاربرگ میتوتند ارتباط بین مطالب قدیم وجدید را برقرار کند.( اول کلاس می توانیم کاربرگ را به دانش آمزان بدهیم تا پایان کلاس آن را تکمیل کنند )

بنابراین کاربرگ جزو فرآیند تدریس ما می باشد و نه فرآیند ارزشیابی !

3. چگونه یک کاربرگ تهیه کنیم؟

طراحی کاربرگ تقریبا شبیه طراحی سوال است و مهم این است که قبل از طراحی باید هدفمان از کاربرگ را مشخص کنیم. ( چگونه skills و miniskills عملیاتی شوند. )

باید بر موضوع کاملا تسلط داشته باشیم.کلمات هدف functionرا مد نظر قرار دهیم.یعنی این درس افزار چه چیزی را می خواهد یاد دهد.

ما باید مشخص کنیم که کاربرگ را  در کدام بخش تدریس می خواهیم استفاده کنیم(

1.intoduction که نباید زیاد سطح بالایی داشته باشد.

2.reviewکه می تواند سطح بالایی داشته باشد .

3. improvement  یعنی در جهت پیشرفت دادن دانش «وز در مبحث خاص

4. practice )

بهرحال هر کاربرگ فقط باید یک هدف داشته باشد مثلا لغت را بسنجد .

باید مثال ها و کلمات مختلفی پیدا کنیم و از کاربرگ های دیگران دیدن کنیم و نمونه های زیادی از کاربرگ ببینیم.

باید سعی کنیم با دید یک دانش آموز به کاربرگ نگاه کنیم حتی بعد ار طراحی سعی کنیم با دید یک دانش آموز آن را حل کنیم.

کابرگ را می توانیم به صورت گروهی و انفرادی در سر کلاس استفاده کنیم اما گروهی مزایای بیشتری داردو حس خوب موفقیت و یادگیری را در بین همه دانش آموزان ایجاد میکند.

بهتر است که کاربرگ ما دستورالعمل خاص و سختی نداشته باشد.

درپایان چند سایت خوب برای دیدن ورک شیت های مختلف معرفی شد .

www.busyteacher.org

http://www.toolsforeducators.com/

http://www.atozteacherstuff.com/

http://www.superteacherworksheets.com/

http://www.teachthisworksheet.com/

http://www.worksheetworks.com/english.html

http://www.tefl.net/worksheet-generator/

http://busyteacher.org/

http://en.islcollective.com/

http://www.eslprintables.com/

http://www.teach-this.com/

http://www.handoutsonline.com/

http://esolworksheets.com/

http://www.esl-galaxy.com/

http://www.linguahouse.com/

http://www.eslhq.com/

http://www.kizphonics.com/

http://www.eslkidstuff.com

http://www.superteacherworksheets.com/

 لینک مربوط به تولید "worksheet" در انجمن

http://www.cltteacher.ir/showthread.php?tid=276

با تشکر از آقای بتویی که زحمت تهیه خلاصه مباحث کارگاه را کشیده اند.

[ ۱۳٩٢/۸/۱۱ ] [ ۱۱:٤۳ ‎ق.ظ ] [ سرگروه درسی استان اردبیل ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

هدف از نوشتن این وبلاگ ارتباط و تبادل نظر با همه یِ دبیران زبان برای بهبود و پیشرفت آموزش زبان انگلیسی است..امیدواریم با استفاده از نظریات و انتقادات گرانبهای شما در بهبود کیفیت این وبلاگ بکوشیم. چشم انتظار پیشنهادات و انتقادات گرانبهای شما عزیزان هستیم.
موضوعات وب
صفحات اختصاصی
RSS Feed

كد موس : تك كد